Pariz, uz koji se inače vezuje termin "grada ljubavi", od 14. do 20. listopada prikladnije je prozvati prijestolnicom automobila. Povod je više nego predvidljiv: tada se održava jedan od najpoznatijih sajmova automobila u svijetu. Tada se automobilski giganti sjate u glavni grad Francuske kako bi predstavili svoje najnovije koncepte i proizvodne modele.
Borba za pažnju javnosti privlačnim dizajnom i futurističkim tehnologijama odvija se u trenutku kada je europska automobilska industrija suočena s velikim problemima. Put prema potpunoj elektrifikaciji automobila pokazao se izazovnijim no što se to nekad činilo. Ali sve to naizgled ne ometa Europski parlament koji je već donio odluku kojom se de facto zabranjuje prodaja novih benzinskih i dizelskih automobila od 2035. godine.
Proizvođači poput Volkswagena, BMW-a i Stellantisa posljednjih su tjedana izdali upozorenja navodeći izazove poput slabe potražnje za električnim vozilima (EV) te jaku konkurenciju iz inozemstva. Pritisak na europske proizvođače automobila će sasvim sigurno još više porasti kada proklamirani ciljevi smanjenja emisija stupe na snagu, što oni žele izbjeći.
Pritisak osjeća i pokretačka snaga njemačke automobilske industrije, BMW, koja izlaže petnaest modela električnih vozila u Parizu. Izvršni direktor BMW-a, Oliver Zipse u Parizu je rekao da granična točka za automobile koji ispuštaju CO2 do 2035. "više nije realna". Zabrana bi "mogla ugroziti i europsku automobilsku industriju u njenom srcu", rekao je Zipse. Mjere će "uz današnje pretpostavke dovesti do golemog smanjenja industrije u cjelini".
Prema Zipseu, slaba potražnja za električnim vozilima predstavlja tržišni problem koji se ne može riješiti kratkoročnim državnim potporama. On smatra da ti poticaji donose visoke troškove, a pritom pružaju samo kratkotrajne rezultate, uzrokujući poremećaje u tržišnom natjecanju. Umjesto toga, država bi, po njegovom mišljenju, trebala usmjeriti pomoć prema izgradnji infrastrukture, poput punionica za električna vozila i vodik.
Zipse je dodao da Europa mora zadržati svoje tehnološko vodstvo i u budućnosti. Po njegovom mišljenju, Europa mora pokazati “tehnološku neutralnost” i smatrati da “sve tehnologije mogu doprinijeti smanjenju CO2”. U tom pogledu spomenuo je: učinkovite motore s izgaranjem, hibride s punjivom baterijom i električna vozila. Istaknuo je da u Europi ima 250 milijuna vozila te da bi bilo učinkovitije pogoniti ih sintetičkim gorivima poput e-goriva.
S druge strane, kineski proizvođač električnih vozila BYD po prvi je put predstavio svoj model Yangwang U8 francuskoj publici. Plug-in hibridni SUV sposoban je "plivati" do 30 minuta, parkirati se bočno i potpuno se okrenuti na mjestu, rekao je glasnogovornik BYD-a. Model Yangwang U8 može poduzeti ove manevre zahvaljujući četiri električna motora, po jedan u svakom kotaču.
Također, kineski Xpeng je na Pariškom sajmu automobila lansirao P7+, potpuno električni model za koji se nada da će zacementirati svoje mjesto u eri autonomne vožnje i mobilnosti pokretane umjetnom inteligencijom. P7+ pokreće Xpengov takozvani "Turingov čip", nazvan po britanskom znanstveniku i matematičaru Alanu Turingu. Čip je dizajniran za rad u nizu tvrtkinih vozila pokretanih umjetnom inteligencijom, od robota do letećih automobila.