Još jedno tržište u razvoju pokreće ponudu za vođenje globalne proizvodnje električnih automobila. Proizvodne lokacije se na razvijenim tržištima smanjuju, a sada u prvi plan dolazi Indija koja najavljuje višemilijunske poticaje za otvaranje tvornica električnih vozila na svojoj teritoriji. Indija je jedna od onih zemalja u razvoju u kojima se brendovi žele natjecati s lokalnim proizvođačima. Vrlo zanimljivo tržište koje ujedno želi biti vodeći igrač u proizvodnji električnih automobila.
Indija postaje još jedan veliki azijski gigant koji je odlučan privući pozornost velikih svjetskih igrača. Već je ranije pozivala Teslu da investira u gradnju giga tvornice, ali se američki proizvođač fokusirao na Meksiko. S obzirom na to da je Donald Trump najavio carine za uvozne automobile iz susjedne zemlje, Musk je morao obustaviti izgradnju u Meksiku i sada vrši pritisak s ostalim zainteresiranim stranama na Indiju.
Država je osmislila strategiju za razvoj i proizvodnju električnih automobila, iako je prvotno posebno bila fokusirana na Teslu. Sam Elon Musk je odlučio otputovati u ovu egzotičnu zemlju i održati seriju razgovora s premijerom najmnogoljudnije zemlje na svijetu, ali je ekscentrični lider tu posjetu otkazao. Značajan pad prodaje vozila američkog brenda je bio dovoljno opravdanje da se odgodi sastanak, ali veliki interes postoji.
Otkazana proizvodnja Tesle Modela 2 u Meksiku, bio je glavni motiv ove posjete Indiji, jer bi pristupačni model od 25.000 eura mogao popularizirati vožnju "s nultom emisijom". S obzirom na situaciju, a uzimajući u obzir da indijska Vlada namjerava pokrenuti svoj vodeći plan električnih automobila u ožujku 2025. godine, kao zemlja zainteresirana za širenje industrije automobila s nultom emisijom uz višemilijunske poticaje, Tesla i drugi veliki proizvođači vide Indiju kao novi centar razvoja i proizvodnje baterijskih vozila.
Iako nikakvi podaci nisu otkriveni, Indija je voljna proširiti pomoć proizvođačima koji proizvode električna vozila u postojećim tvornicama u zemlji, umjesto da ograniči beneficije na proizvođače koji su spremni graditi nove tvornice.
Prema pojedinim izvorima, Toyota i Hyundai su već iskazali interes indijskoj vladi da se etabliraju na njenoj teritoriji, iako se još ne zna bi li korejske i japanske kompanije bile spremne koristiti postojeće ili nove tvornice. Ono što se zna je da ako Volkswagen odluči proizvoditi električne automobile u svojim tvornicama u Puneu će možda morati raditi na montažnim linijama odvojenim od onih za modele s unutrašnjim sagorijevanjem.
Indija je spremna pomoći svakom proizvođaču koji uloži najmanje 500 milijuna dolara u proizvodnju električnih vozila s 50 posto komponenti lokalno nabavljenih. Indijci nude ogromno smanjenje uvoznih poreza, sa 100 na 15 posto, za proizvodnju do 8.000 električnih automobila godišnje. Više nego korisna pomoć, ali o kojoj će morati i dalje pregovarati.
Hyundai, koji je također jedna od zainteresiranih strana, već zna da 500 milijuna eura utrošenih na istraživanje i razvoj neće biti uključeno u ukupnu investiciju, pa Korejci čekaju konačne smjernice plana električnih automobila u Indiji. Na istoj razini je i Volkswagen koji traži veći manevarski prostor u petogodišnjem planu ulaganja.
Nijemci žele znati bi li se u prve tri godine moglo potrošiti 75 posto ukupne investicije, a ne svih 500 milijuna eura odjednom. Ponuda je izuzetno atraktivna za obje strane, ali još više za Indiju. Ako bi bilo koja strana popustila to bi se unaprijed smatralo propuštenom prilikom, jer će i druge zemlje u usponu uskoro ući u utrku za električne automobile.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....