Renault je predstavio svijetu svoj dugo očekivani, iznova promišljen i dizajniran Renault 4. Da, ovo je ‘četvorka‘ za 21. stoljeće, a pod time mislimo da je riječ o potpuno električnom vozilu. I da, njegovo ime je: Renault 4 E-Tech electric.
Renault 4 istinska je ikona, rođena kao odgovor na sveobuhvatne društvene promjene 1960-ih, s egzodusom iz sela, pojavom srednje klase i novom ulogom žene. Bio je to automobil za svakoga i za svaku namjenu, simbol slobode. Brojke to i potvrđuju: 8.1 milijun prodanih primjeraka na pet kontinenata i u više od stotinu zemalja u razdoblju od 30 godina, što ga čini Renaultovim najprodavanijim modelom na globalnoj razini.
Električni Renault 4 E-Tech ulazi u DNK izvornog modela kako bi se ponovno osmislio kao svestrani kompaktni automobil za današnjicu. Potpuno električan i povezan, svaki je centimetar ‘auto za život‘, čak i više od toga, automobil spreman za bilo gdje, svaki dan. Svojim modularnim rasporedom i prostranim prtljažnikom prilagođava se svim potrebama.
Novi Renault 4 E-Tech electric je prepun tehnologije, bilo da je riječ o ADAS sustavima za sigurnost ili OpenR Link i Reno avatar za iskustvo vožnje i vožnje. No hoće li novi potpuno električni Renault 4 E-Tech electric moći dostojno zamijeniti legendarnu ‘četvorku‘ pokazati će vrijeme pred nama. Grupa Renault obvezala se graditi Renault 4 E-Tech u Europi, u Ampere ElectriCityju. Vozilo će se sklapati u Maubeugeu, motor u tvornici Cléon, a baterija od ožujka 2025. u Douaiju. 75 posto opskrbljivača nalazi se u radijusu od 300 km od kompleksa ElectriCity. Odražavajući predanost Grupe Renault, ovaj kratki krug opskrbe potiče konkurentnu lokalnu proizvodnju, a istovremeno pomaže u osiguravanju radnih mjesta i ostavlja manji ekološki otisak.
Novi Renault 4 E-Tech electric odražava Renaultovu ponovno potvrđenu predanost ubrzanju energetske tranzicije diljem Europe, uvođenjem električnih vozila u mainstream. U tu svrhu razvija niz potpuno električnih vozila za sve potrebe i sve namjene. Renault 4 E-Tech electric (4,14 m) zauzima prirodno mjesto u B segmentu, odmah iznad Renaulta 5 E-Tech electric (3,92 m). Renault 4 E-Tech Electric cilja na širu publiku, nastojeći ih sve usmjeriti prema električnim vozilima, uključujući mlade obitelji.
Pokazujući svoju svestranost, Renault 4 E-Tech electric kombinira izniman prtljažni prostor s modularnim rasporedom koji je nov u ovom segmentu. Uključuje 420 litara prostora, niski utovarni prag, izvrsno osmišljene pretince za pohranu, sklopivu stražnju klupu i ravno sklopivo suvozačevo sjedalo – prvi put za električno vozilo Renault. U isto vrijeme, povećani razmak od tla i napredni Extended Grip sustav kontrole trakcije osiguravaju udobnu vožnju, kako na asfaltu tako i na neravnim stazama.
Kad je riječ o vanjskim dimenzijama, Renault 4 E-Tech electric idealnih je proporcija za vozilo pozicionirano na vrhu B segmenta. Vozilo koje je kompaktno, električno i svestrano po dizajnu. Duljina mu je 4,14 m čime ostaje kompaktno vozilo, širina ostaje umjerena na 1,80 m, dovoljna za kretanje po gradu bez poteškoća. Visok je 1,57m, u rangu s Capturom. Glavna razlika između njih leži u razmaku od tla. Renault 4 E-Tech electric mjeri 18,1 cm, 1,2 cm više od Captura. Međuosovinski razmak je produžen na 2,62 m za veći unutarnji prostor.
Atmosfera unutrašnjosti Renaulta 4 E-Tech electric varira ovisno o završnoj obradi. Na završnoj obradi Evolution, pogled odmah privlači svijetle boje armaturne ploče i panela vrata u kontrastu s tamno sivim prošivenim tekstilom presvlaka i gornjim šavovima u bojama francuske zastave. Modularni raspored još je jedna jaka strana Renaulta 4 E-Tech electric. To je vrlo svestran automobil, sa sklopivom stražnjom klupom i ravnim sklopivim suvozačevim sjedalom. To je pravi plus, budući da stvara duljinu tereta od 2,20 metara, što olakšava nošenje male garderobe ili, na primjer, skija za odrasle. Dakle, savršen je za slobodno vrijeme kao i za iznimne zahtjeve.
Renault 4 E-Tech električni je spreman za bilo koje mjesto: grad, selo ili planine. Tu razinu slobode omogućuje baterija, dostupna u verzijama od 40 i 52 kWh, kao i motor sa svoje dvije razine snage, 90 kW (120 KS) i 110 kW (150 kW). Kao rezultat toga, može prijeći do 400 km prije nego što se uključi. Punjenje je učinkovito, s 80 ili 100 kW DC utičnicom, a također jednostavno, s različitim rješenjima koja nudi Mobilize.
Litij-ionska baterija od 52 kWh koristi NMC (Nikal Mangan Kobalt) tehnologiju, za najbolju gustoću energije na današnjem tržištu. Sastoji se od četiri velika modula u jednom kućištu. Ova pojednostavljena arhitektura donosi uštedu težine od 20 kg u usporedbi sa ZOE. Kao rezultat toga, baterija sada teži manje od 300 kg.
Izravno temeljen na motoru električnih Megane E-Tech i električnog Scenica E-Tech, motor od 110 kW (150 KS/245 Nm) električnog Renaulta 4 E-Tech isti je kao na električnom Renaultu 5 E-Tech. S ovim motorom Renault 4 E-Tech electric ubrzava od 0 do 100 km/h za manje od 8,5 sekundi i od 80 do 120 km/h za manje od 7 sekundi. Najveća brzina je elektronski ograničena na 150 km/h.
Sve verzije Renault 4 E-Tech električnog vozila isporučuju se s 11 kW AC dvosmjernim punjačem, što automobilu daje još veću slobodu kretanja, budući da može putovati u bilo koji europski grad. U konfiguraciji od 110 kW/52 kWh, Renault 4 E-Tech electric također uključuje DC punjač od 100 kW za spajanje na mjesta za brzo punjenje, posebno na autocestama. Renault 4 E-Tech electric također je dostupan u konfiguraciji s motorom od 90 kW (120 KS/225 Nm) i baterijom od 40 kWh. U ovom slučaju, isporučuje se s ugrađenim istosmjernim punjačem od 80 kW.
Renault 4 E-Tech electric drugo je vozilo u Renaultovoj ponudi koje se isporučuje s novim AC dvosmjernim punjačem od 11 kW. Uključuje funkcije V2L (vehicle-to-load) za spajanje uređaja od 220 V na akumulator vozila i V2G (vehicle-to-grid) za vraćanje električne energije u mrežu i uštedu do 50 posto na kućnom punjenju. To čini Renault 4 E-Tech electric igračem u energetskom ekosustavu, posebno kroz usluge koje pruža Mobilize.