Je li moglo bolje krenuti, pa nismo niti otvorili vrata Salona, a već je prvo auto “otišlo”.
Zvuči nevjerojatna priča, ali se dogodila. Prepričali su nam je na štandu “ATT Suzukija”.
– Ma nismo još niti prvu kavu uzeli, pet minuta nakon otvaranja centra nam je prišla gospođa i uzela jednog Swifta. Sve je već unaprijed provjerila, znala je točno što želi, koji model. Dogovorili smo joj odmah probnu vožnju, a dolje u našem salonu će izabrati boju i sve je riješeno – ispričao nam je Nandi Bauk.
Lagana šetnja...
Pa eto tako kako je krenulo, neka se i nastavi. A mi ćemo prvi dan krenuti lagano šetnjom između štandova. Imali smo prilično toga za vidjeti i to samih noviteta.
Odmah na ulazu na donju etažu, na standardnom mjestu gdje smo već navikli na našim salonima viđati Auto kuću “Gašperov” smjestili su se i ove godine njihovi “ljepotani”. Impresivna skupina vozila i ono što je najvažnije od svega riječ je o novitetima, vozilima koja su ove godine stigla na ceste. Nije niti čudno da se oko njih skupljaju naši građani, jer ono što se tek vidjelo vani je u našem dvorištu.
Samo deset dana ima kako je Symbioz stigao na hrvatske ceste i imao domaću promociju, a već je tu, parkiran u Cityju. Privlači poglede, automobil zanimljivog imena i, naročito, dizajna, zapravo produžena varijanta Captura. No Symbioz koristi sve blagodati nove tehnologije, ima snažan dizajnerski personality naglašen oštrijim lomovima linija svjetala, limenih i staklenih površina i velikim, ekskluzivno za Symbioz dizajniranim 18 i 19-colnim naplatcima.
Nije niti malo čudno da su neki od naših sugrađana poželjeli sjesti za upravljač, malo da osjete tu raskošnu tehnologiju i osjećaj upravljanja. I ovaj je opremljen fantastičnim paketom, pruža zapravo sve što jednom vozaču treba za duga putovanja.
Noviteti
Drugi novitet je spomenuti Captur, elegantan SUV, gotovo gradskih dimenzija, ali s povišenim sjedenjem. U novom ruhu je još napredniji u odnosu na svog prethodnika. Svestrani dizajn s odvažnim novi prednjim dijelom, visokotehnološki openR link multimedijski sustav s ugrađenim Googleom¹ uslugama, prostrana modularna unutrašnjost i 26 sustava za pomoć u vožnji. Dostupan i s mild hybrid motorom te benzinskim i dvogorivnim pogonskim sklopovima na benzin/LPG.
Treći novitet na ovom štandu je vrlo popularnog imena – Rafale. Nije kao naši nadzvučni zrakoplovi, ali je svakako poseban. S obzirom na to da je Renault za ovaj model obnovio čitavu paletu tehnologije za hibridne pogone, šasije i elektroničku opremu u potpunosti opravdava ime, inače je francuska riječ “rafale” aeronautički pojam koji označava iznenadan nalet vjetra. Upravo takav model i treba onako da vas zapljusne na samom ulazu u naš salon.
Zanimljivo je bilo jutro, dosta je ljudi navratilo do štanda, raspitivalo se. Ovi novi moderni dizajni svakoga privuku. Uz to, motori su potpuno nova tehnologija, vrlo štedljivi hibridi, modeli koji pružaju ogroman komfor – informira nas Toni na štandu i nastavlja:
Ne znam kako će biti ostale dane, ali tu imamo već neke upite, uspostavljeni su kontakti i vjerujem da će neki od zainteresiranih sigurno navratiti i do našeg salona.
Četvrti Renaultov model je nešto stariji Austral, ali kad kažemo stariji to je model koji je nedavno redizajniran, a imali smo priliku premijerno ga vidjeti lani na ovom salonu. Austral se već polako udomaćio na našim cestama, no u ovom društvu s novom filozofijom dizajna se savršeno uklapa u cjelokupno društvo. Definitivno mjesto gdje bi mnogi mogli “izgubiti dosta vremena”.
A sa suprotne strane iste Auto kuće “Gašperov” su i dva sestrinska modela, prvi koji upada u oko je novi Duster. Nekada prilično podcijenjen model danas je ravnopravan u konkurenciji SUV vozila jer se pokazao kao pouzdan suputnik i to ne samo za vožnju po cestama.
Prvi put Duster ima hibridni pogonski sklop snage 140 konjskih snaga, gotovo 80 posto gradske vožnje možete voziti na električni pogon i smanjiti potrošnju goriva do 40 posto. Sve su to prednosti modela koji je zapravo preobučeni Renault i sve je bliže svojoj starijoj varijanti po kvaliteti i standardima.
Ne zastaje puno niti gradski Sandero, potpuno osvježeni dizajn s modernom siluetom i obnovljenim prednjim krajem koji je istaknut novim LED svjetlosnim potpisom u obliku slova Y. Prilagođava se vašoj svakodnevici najprostranijom unutrašnjosti svoje kategorije, s izdašnim prtljažnim prostorom i pretincima za odlaganje, zbog čega je putovanje još ugodnije.
Ni Sandero nije kao što se nekada govorilo, danas je to automobil kompaktne klase koji može zadovoljiti potrebe obitelji, a da opet ne odlazite u veliki trošak, iako više i nije tako niskobudžetno vozilo, cijenom se pratila kvaliteta.
U produžetku na prizemlju se smjestila i PSC “Dalmacija” za svojom ponudom. Riječ je o kući koja je tradicionalno prepoznata po Opel modelima, a njih su i sada izložili. Dva upečatljiva “godišnjaka” Corsu i Crossland s pouzdanim 1,2 motorima.
Međutim kada bacite oko, posebno na Corsu vidi se napredak u dizajnu, nije to tako jednostavna izvedba kao kod Corse-C, izgled joj je puno ozbiljni, čvršći. I to je ono što cijene naši domaći kupci.
– Baci se oko malo, treba razgledati. Došlo je vrijeme za kupnju automobila, a opet treba naći nešto pouzdano. Mi smo ovdje navikli na njemačka vozila, nekako nam ulijevaju sigurnost.
Meni baš ova Corsa najviše leži, nema u Splitu puno mjesta za brzu vožnju, a i parking nam nije često dostupan, pa tako moramo na sve gledati – ispričao nam je Stanko Civadelić kojeg smo uhvatili prilikom izlaska iz ovog Opelova modela.
Do Corse se gizdavo smjestio Crossland, upravo za one koji bi s obitelji uživali u duljim putovanjima, prilično prostran, povišen, pravi gradski SUV. Stilski je odlično pogođen, odvažan i progresivan izvana, dok je iznutra luksuzan i prostran. I kao takav privlači pozornost pa je pune ruke posla imala i Daniela Duhović na štandu PSC “Dalmacije”.
Nisam očekivala da će ovako jako krenuti, dosta sam iznenađena koliko je naših sugrađana prošetalo oko automobila, sjelo unutra, razgledalo. Opel je odavno na našim cestama i sigurno uživa određeni ugled kao marka. A ovi novi modeli sada još s privlačnijim izgledom baš mame ljude da ih vide.
Na prvom katu se smjestio “VB Auto”, morali smo se malo podići i na razinu iznad, ali nismo nimalo zažalili zbog toga. Jer ova splitska kuća nam je izložila dva superzanimljiva kineska modela Geely Coolray i Lynk&Co model 01. Na prvi pogled blještavi, SUV modeli su zapravo privukli veliku pozornost.
– Coolray je zapravo sa svojim elegantnim linijama i odvažnim stilom savršeni izraz njegove mladenačke osobnosti. Oslobođen nekih formi s izvrsnim benzinskim motorom koji ima ogromnu snagu od 172 “konja” za “povući”, a istovremeno u gradu biti vozilo s kojim se vrlo lako manevrira.
Coolray se zbilja ima čime hvaliti, a jedan od aduta svakako mu je kvaliteta izrade. Nije niti čudno da u posljednjih par mjeseci probija prodajne rezultate jer je odličan omjer cijene i kvalitete. A u to smo se i uvjerili osobno, ali i slušajući naše sugrađane.
Znam da je “Kinez”, pa smo nekako svi skeptični, ali takvi smo u početku bili i prema nekim drugim autima kojima nismo znali marku. Dobro ovo izgleda, lijepo je izvana, a i oprema mu je za ovu cijenu prilično bogata. Sigurno spada među par favorita za moguću kupovinu – ispričao nam je Ante Petrić dok je znatiželjno zavirivao i straga u prtljažnik.
– Dosta ljudi se već interesiralo za ove modele, Geely je vlasnik Volva, dosta je sličnih tehnologija, automobili su prilično kvalitetno izrađeni, a opet imaju i pristupačnu cijenu s obzirom na ostale u klasi. Bit će ovo zanimljiv tjedan svakako i za nas, ljudi se upoznaju s ovim markama često u salonu, a sada će ovdje imati priliku vidjeti iz prve ruke sve – ispričali su nam Mia i Josip sa štanda “VB auta”.
Svakako nismo zaboravili ni Lynk&Co model 01. Nedavno smo predstavili model 02, a ovaj SUV je iznimno lijep na prvi pogled, posebno sa zanimljivim raspored prednjih svjetala. Ovaj hibrid pruža užitak u laganom ubrzanju i tihom motoru dok se vozite potpuno na električni pogon.
Savršena oprema
Ako trebate malo više snage, uključit će se motor s unutarnjim izgaranjem. Luksuzniji je u odnosu na Coolraya, cijena mu je veća, ali oprema je gotovo savršena.
I dok smo završavali svoj prvi đir među automobilima, uz najavu da nas isto čeka i iduća dva dana s ovim brendovima koje ćemo predstaviti, pridružili smo se uzvanicima na svečanom otvaranju 13. Auto Salona Slobodne Dalmacije i City Centera one.
Uz prigodan “bićerin” nazdravili su organizatori s poslovnim partnerima, poželjevši da i ovo 13. izdanje nastavi tradiciju promoviranja dalmatinske autoindustrije u pravom svjetlu.
– Upravo ovo višegodišnje trajanje govori o prihvaćenosti i rekao bih pogođenosti, o uspješnosti i kvaliteti Auto-moto salona Slobodne Dalmacije. Tijekom ovih 13 godina stotine tisuća zainteresiranih posjetitelja i potencijalnih kupaca razgledalo je nekoliko stotina različitih modela vozila.
Pogođenost mjesta izlaganja ali i vremena – jer ovaj period – nakon završetka turističke sezone, a prije nadolazećih božićnih i novogodišnjih praznika te poslije toga i zimskih skijaških radosti za brojne Dalmatince – za ovakvu smotru je upravo idealno.
Idealan je, treba reći, i spoj ovakvog salona i najjače i najveće dalmatinske medijske kuće. Nije nam poznato da bi nekoj drugoj ovakvoj smotri bilo posvećeno toliko medijskog prostora, da bi se s nekog sličnog salona napisalo i do stotina tisuća čitatelja plasirale tako brojne kvalitetno napisane priče.
Upravo je to snaga i smisao ovakvog partnerstva, Slobodna Dalmacija svih ovih godina, a tako će biti i ubuduće, snagom vlastitih izdanja i njihovim utjecajem, učinit će priče o ovdje izloženim vozilima dostupnima brojnim za takav sadržaj zainteresiranim čitateljima.
Auto-moto salonu, svim izlagačima, našim partnerima, želim puno uspjeha, svi vi, dragi gosti i prijatelji, uživajte u onome što ovdje možete vidjeti – istaknuo je u svom govoru direktor Slobodne Dalmacije Vinko Ursić Glavanović otvorivši tako ovogodišnje izdanje Auto salona.•