StoryEditorOCM
Auto-motoNovi Piaggio MP3 310

Lakša i agilnija verzija prvog skutera s tri kotača: preuzeo je sportski stil većih modela s mnoštvom inovacija

Piše Robert Radica
27. rujna 2024. - 18:46

Svijet Piaggia MP3, neponovljivog prvog skutera s tri kotača na svijetu, nastavlja se razvijati i poboljšavati: nakon debija novih "maxi" verzija s agregatima od 400 odnosno 530 cm³ u 2022., stigao je Piaggio MP3 310 - treća generacija lakšeg, najagilnijeg vozila koje je revolucioniralo gradsku mobilnost, postavljajući nove standarde udobnosti, sigurnosti i užitka u vožnji!

Dolaskom novog Piaggio MP3 310, koji nasljeđuje mnoštvo tehnološkog sadržaja od svoje "velike braće", kao i još više premium osjećaja, sportskog, automobilskog stila, cijela ponuda MP3 sada je potpunija, suvremenija i tehnološki naprednija te nudi sveobuhvatnu liniju vozila za sve koji traže praktičniju, jednako sigurnu alternativu automobilu.

Piaggio MP3 310 je kompaktno, sportsko, dinamično vozilo koje održava visoku razinu udobnosti i tehničkog sadržaja svojstvenog većim GT skuterima.

Ali novi Piaggio MP3 310 te kvalitete donosi svima: može se voziti s vozačkom dozvolom za automobile. Zahvaljujući ekskluzivnoj Piaggio tehnologiji s tri kotača, prednji zglobni sustav četverokutnog ovjesa i dva prednja kotača jedinstveni su i prepoznatljivi elementi koji vožnju Piaggio MP3 čine apsolutno jedinstvenim iskustvom, s većom stabilnosti u zavojima od bilo kojeg drugog skutera, s izvrsnim držanjem ceste koje se najbolje može osjetiti na mokrom asfaltu ili u uvjetima lošeg prianjanja.

Kompaktne dimenzije i upravljivost modela Piaggio MP3 310 dolaze do izražaja pri manevriranju iz mjesta, što parkiranje čini iznimno laganim, te u vožnji, gdje se može pohvaliti poboljšanom agilnosti. Prednji dio je izuzetno precizan u vožnji i još odazivniji.

image
Piaggio

Piaggio MP3 310 opremljen je potpuno novim agregatom, najnovijim u izvanrednoj obitelji HPE (High Performance Engine). Homologiran u skladu sa standardom Euro 5+, 310 HPE koristi povećanu zapremninu (310 cm³ umjesto 278 cm³ prethodnog agregata), kao i razne značajke posebno dizajnirane za poboljšanje iskustva vožnje, ne samo u smislu performansi, već i po pitanju udobnosti vožnje i voznih karakteristika, sve u kombinaciji sa smanjenom potrošnjom goriva.

Jedinstveni stil svih modela, inspiriran svijetom automobila

Dizajn modela Piaggio MP3 310 odmah ga izdvaja od njegovih prethodnika: značajan iskorak za kompaktnu verziju MP3-a, koja po prvi put ima isti vrhunski stil kao i njegova veća "braća", upotpunjujući ponudu koju odlikuje nepogrešiv obiteljski osjećaj.

Prednji dio potpuno je redizajniran i sada je širi, s boljom zaštitom vozača i novim prednjim svjetlosnim sklopom, potpuno u LED tehnologiji. U sredini prednjeg oklopa nalazi se manji, sportski usisnik zraka kojeg karakterizira trodimenzionalna rešetka u obliku saća. Ispod se nalazi okomiti spojler, rezultat pomnog proučavanja aerodinamike: u kombinaciji s potpuno novim bočnim deflektorima, osigurava veću stabilnost i pridonosi većoj maksimalnoj brzini. Vjetrobran je također nov, oblika dizajniranog kako bi zajamčio maksimalnu zaštitu s ograničenom površinom.

Vozilo također prati niz najnovijih trendova u automobilskom dizajnu, od upečatljivog, sportskog prednjeg kraja do blatobrana, koji u Sport verziji imaju elemente u boji oplata, te kotača novog dizajna s pet podijeljenih krakova, još jednom jasnom referencom na svijet luksuznih sportskih limuzina.

Odvažan prednji kraj suprotstavljen je decentnom, aerodinamičnom stražnjem dijelu u koji je elegantno integriran udoban rukohvat za suvozača, a završava sa suvremenim full-LED stražnjim svjetlosnim sklopom.

Udobnost i funkcionalnost

Piaggio MP3 310 opremljen je potpuno novim korisničkim sučeljem. U središtu je velika instrument ploča, 5-inčni LCD zaslon koji prikazuje sve potrebne podatke: digitalni brzinomjer i brojač okretaja vidljivi su u sredini, s ukupnom kilometražom i prijeđenim kilometrima puta, temperaturom zraka, digitalnim satom, razinom goriva i pokazateljem temperature rashladne tekućine, zajedno sa znakom opasnosti od leda te znakom "servis". Ploča prikazuje širok raspon informacija o putovanju koje se mogu odabrati pomoću tipke MODE na desnom upravljačkom bloku: najveća brzina, prosječna brzina, trenutna potrošnja, prosječna potrošnja, punjenje baterije i razina napunjenosti. Lampice upozorenja, s druge strane, nadziru sve funkcije poput "provjere ubrizgavanja", rezerve goriva, tlaka ulja, aktivacije ABS-a i blokade agregata. Kontrole na upravljaču imaju novi smještaj te su sada praktičnije i funkcionalnije.

Iznad instrument ploče nalazi se praktičan pretinac za rukavice s USB priključkom, idealan za punjenje pametnog telefona ili bilo kojeg drugog uređaja.

image
Piaggio

Također vezano za korisničko sučelje, Piaggio MP3 310 ima sustav bez ključa, koji omogućuje pokretanje bez potrebe za korištenjem tradicionalnog ključa, pojednostavljujući sve radnje poput pokretanja motora, otvaranja sjedala i spremnika goriva te zaključavanje upravljača, a sve to možete učiniti pomoću daljinskog upravljača spremljenog u džepu. Klasična bravica za pokretanje agregata zamijenjena je praktičnim prekidačem: za pokretanje vozila jednostavno ga pritisnite, što aktivira funkciju omogućavanja pokretanja te ga okrenite u položaj ON. Pokretanje agregata izvodi se kao i obično tipkom koja se nalazi na desnoj strani upravljača.

Sjedalo se sastoji od dvije odvojene razine, ima novu strukturu od pjene dizajniranu za poboljšanje udobnosti, a oblikovano je da omogući jednostavan i siguran kontakt s tlom te zajamči odgovarajuću lumbalnu potporu vozaču. Položaj suvozača ležeran je i opušten, dijelom zahvaljujući praktičnim sklopivim osloncima za noge koji se sklopljeni savršeno uklapaju u bočne oplate.

Pretinac ispod sjedala izuzetno je prostran i u njega se lako smjesti integralna kaciga ili dvije demi-jet kacige, kao i drugi predmeti. Sjedalo ima oprugu koja ga drži u otvorenom položaju. Praktična i diskretno skrivena kuka za torbu neprimjetno je smještena ispod upravljača.

Verzije i boje

Novi Piaggio MP3 310 dostupan je u dvije različite verzije: Piaggio MP3 310 i Piaggio MP3 310 Sport, a potonji se odlikuje još sportskijom završnom obradom i detaljima.

Piaggio MP3 310

Ikona gradske elegancije, Piaggio MP3 310 dostupan je u dvije sjajne boje: Bianco Luna i potpuno nova Grigio Grafite. Obje su kombinirane s novom završnom obradom metalik satensko sive boje. Sjedalo je posebno dizajnirano s novim teksturama i kontrastnim sivim šavovima koji odgovaraju završnoj obradi detalja.

Piaggio MP3 310 Sport

Piaggio MP3 310 Sport može se pohvaliti još oštrijim karakterom koji dodatno naglašavaju odabrane boje: mat Nero Meteora, potpuno nova Grigio Mercurio (sjajna) i Blu Zaffiro mat završne obrade.

Verzija Sport upotpunjena je plavim sportskim detaljima poput kontrastnih šavova na sjedalu i naljepnica na crnim kotačima; na detaljima se izmjenjuju sjajna i mat crna završna obrada, dodatno naglašavajući uglađene linije vozila.

Prednji valoviti kočni diskovi i podnica s aluminijskim umetcima dio su serijske opreme, kao i Piaggio MIA sustav povezivanja.

image
Piaggio

Agregat Piaggio 310 HPE

Novi Piaggio MP3 310 pokreće potpuno novi, tekućinom hlađeni, četverotaktni, četveroventilski, jednocilindrični agregat s elektroničkim ubrizgavanjem: rezultat dragocjenog znanja i iskustva centra za istraživanje i razvoj Piaggio Grupe.

Agregat 310 HPE - najnoviji dodatak Piaggiovoj suvremenoj obitelji HPE (agregata visokih performansi) temelji se na vrlo specifičnoj filozofiji dizajna. Napravljen je kako bi omogućio značajna poboljšanja iskustva vožnje u svim segmentima: iznimna udobnost vožnje, poboljšana upravljivost, smanjena buka i još manja potrošnja goriva. Sve to popraćeno je opipljivim poboljšanjem performansi.

Ovi ciljevi postignuti su povećanjem obujma motora s 278 cm³ kod prethodnog agregata 300 HPE na 310 cm³ u novoj verziji. Ovo povećanje postignuto je zadržavanjem istog provrta i povećanjem hoda. To je rezultiralo manje "oštrim"

agregatom, ili drugim riječima, agregatom koji je više fokusiran na vozne karakteristike nego na postizanje najveće moguće snage. Uz to, i dalje postiže impresivnih 19,4 kW (26,4 KS) pri 7500 o/min. Maksimalni okretni moment iznosi 27,3 Nm, a postiže se pri 6000 o/min. Apsolutno referentne vrijednosti koje se odmah uočavaju pri ubrzavanju iz mjesta. Maksimalna brzina također je povećana, a postignuta je djelomično i poboljšanjem aerodinamike vozila, od prethodnih 120 km/h na novu najvišu brzinu od 129 km/h.

U usporedbi s prethodnim 300 HPE, novi se agregat može pohvaliti nešto većim maksimalnim vrijednostima snage i okretnog momenta koji se postižu pri nižim okretajima: to je rezultat smanjivanja broja okretaja, što rezultira značajnim poboljšanjem performansi i voznih karakteristika, ali i ukupne učinkovitosti i udobnosti, uz znatno smanjenje vibracija i buke.

image
Piaggio

Sveobuhvatna revizija agregata, uključujući kućište radilice, također je omogućila velike promjene u arhitekturi jednocilindraša, poput pomaka klipa. Ovo rješenje, koje pomiče radnu os klipa u odnosu na onu koljenastog vratila, smanjuje trenje između klipa i cilindra tijekom najkritičnije faze prijenosa, što dovodi do ukupnog smanjenja trenja, te rezultira smanjenjem potrošnje goriva. Ta je vrijednost niža nego kod 300 HPE, od 31,2 km/l došla je do 32,2 km/l u WMTC ciklusu.

Buka tijekom faze pokretanja također je bila važno područje fokusa: eliminacija dekompresora i ugradnja snažnijeg startera zajedno s dekomprimiranim vratilom osigurava brži i tiši start. Dizajn kućišta variomata također je revidiran, ponovno s ciljem smanjenja buke.

Ostale značajke agregata ostaju nepromijenjene; sustav razvoda s jednim bregastim vratilom iznad glave s valjkastom klackalicom i upravljanje agregatom putem upravljačke jedinice Magneti Marelli MIUG4 najnovije generacije, što pomaže u poboljšanju ukupne učinkovitosti.

Agregat 310 HPE može se pohvaliti istom poznatom razinom pouzdanosti s planiranim održavanjem svakih 10.000 km.

Vrhunska sigurnost: tri kotača, ABS i ASR

Oba modela u ponudi Piaggio MP3 310 imaju ABS sustav protiv blokiranja kočnica integriran s ASR kontrolom proklizavanja (Acceleration Slip Regulation). ASR koji je Piaggio prvi uveo na skuterima može se lako isključiti i jamči sigurnost sprječavajući proklizavanje stražnjeg kotača na opasnim površinama poput mokrog asfalta.

Tro-kanalni ABS sustav, razvijen u suradnji s Continentalom, povećava aktivnu sigurnost sprječavajući blokiranje kotača prilikom kočenja i pružajući punu kontrolu nad vozilom u svakom trenutku. Piaggio MP3 koristi sustav kočenja s diskovima na tri kotača, promjerom diskova od 258 mm sprijeda i 240 mm straga. Veću sigurnost i još uglađeniju vožnju osiguravaju veliki prednji kotači promjera 13 inča.

Piaggio MP3 također duguje svoj uspjeh ekskluzivnoj patentiranoj Piaggio tehnologiji dva neovisna, nagibna prednja kotača regulirana jedinstvenim ovjesom s četiri poluge, koji je vodeći europski proizvođač dizajnirao i razvio prije bilo kojeg drugog proizvođača u svijetu kako bi osigurao maksimalan užitak u vožnji u potpunoj sigurnosti. Rolo mehanizam sastoji se od četiri spojene aluminijske šipke povezane s četiri šarke koje su čvrsto povezane sa središnjom upravljačkom cijevi i dvije bočne upravljačke cijevi povezane s krakovima pomoću osovina i kugličnih ležajeva. Unutar bočnih upravljačkih cijevi, desna i lijeva cijev upravljača okreću se pomoću klasičnog kardanskog sustava.

image
Piaggio

Mehanizam za blokiranje prednjeg ovjesa, prepoznatljiva značajka talijanskog skutera na tri kotača, pretvara ravnotežu Piaggio MP3 310 HPE iz dinamičke u statičku. Pokrenite vozilo i ono ostaje u ravnoteži na sva tri kotača bez potrebe za osloncem (koji je ipak ugrađen). Za nastavak normalnog rada ubrzajte ili koristite namjensku tipku. To znači da nikada ne morate stati nogom na tlo i možete parkirati Piaggio MP3 310 bilo gdje, lako i bez napora.

Povezani u svakom trenutku putem pametnog telefona

Sustav povezivanja PIAGGIO MIA, koji se nudi u serijskoj opremi verzije Sport, omogućuje povezivanje vašeg pametnog telefona s ugrađenim elektroničkim sustavom Piaggio MP3 310 putem Bluetootha, nudeći ekskluzivne značajke za još korisnije i ugodnije iskustvo vožnje.

PIAGGIO MIA i nova Piaggio aplikacija posebno su dizajnirani za povezivanje iOS ili Android mobilnih uređaja s novim Piaggio MP3 310, iskorištavajući potencijal koji nudi nova digitalna instrument ploča.

Nakon što povežete svoj pametni telefon, uparite ga s vozilom putem aplikacije Piaggio, koju možete preuzeti na App Store ili Google Play, sve obavijesti o dolaznim pozivima i porukama pojavljuju se na instrument ploči. Sustav također omogućuje upravljanje pozivima pomoću posebne tipke za povezivanje na upravljaču i korištenje glasovnih naredbi za upućivanje poziva ili reprodukciju glazbe aktiviranjem popisa za reprodukciju. Kako biste u potpunosti uživali u svim ovim značajkama, Piaggio MP3 310 nudi posebnu Jet kacigu kao dodatnu opremu, s integriranim slušalicama i Bluetooth sustavom.

Uz funkcije upravljanja pozivima i glazbom, koje koriste digitalnu instrument ploču, multimedijska platforma PIAGGIO MIA omogućuje korištenje Piaggio aplikacije za pregled dodatnog i iznimno bogatog skupa informacija o putovanju i radnom statusu vozila. Također ima praktičan sustav za spremanje pozicije kada je kontakt isključen, što vam pomaže kod pronalaženja skutera u najvećoj gužvi. Aplikacija također može prikazati broj okretaja, trenutnu snagu i moment, trenutnu i prosječnu potrošnju goriva, napon baterije i procjenu stila vožnje. Sve podatke bilježi aplikacija i mogu se pregledati izravno na pametnom telefonu putem sažete statistike za svako putovanje i intuitivne info grafike. Aplikacija vam također omogućuje korištenje vašeg pametnog telefona za praktičnu aktivaciju funkcija Bike Finder i Follow Me, koje uključuju pokazivače smjera, odnosno zvuk sirene, te aktiviraju kratka svjetla kako biste lako pronašli svoje vozilo čak i u najvećoj gužvi na parkiralištu.

image
Piaggio

Cijela linija dodatne opreme

Nova ponuda dodatne opreme za Piaggio MP3 310 temelji se na specifičnoj filozofiji dizajna: spajanje neusporedive udobnosti na vozilu s istinskom svakodnevnom upotrebljivosti, u skladu s njegovom ulogom velegradskog putnika.

Stražnji prtljažnik od 32 litre: uz pomoć sustava za brzo pričvršćivanje, može se lako pričvrstiti na stražnji nosač integriran u rukohvat suvozača, bez potrebe za dodacima za ugradnju. S prostorom za kacigu Demi Jet Mirror, prepoznatljiv je po gornjem dijelu obojanom u boju vozila, a dostupan je i udoban naslon (kupuje se odvojeno) istog materijala i boje kao sjedalo, kako bi suputnikova vožnja bila ugodnija.

Veliki vjetrobran: izrađen od visokokvalitetnog materijala otpornog na krhotine, debljine 4 mm, pruža poboljšanu zaštitu od vjetra i vremenskih prilika, s površinom koja je 28% veća od serijski ugrađenog vjetrobrana. Velika pažnja posvećena detaljima također je usmjerena na estetiku, s dizajnom i završnom obradom koja savršeno odgovara vozilu.

Navlaka za noge Comfort+: ekskluzivni koncept za maksimalnu udobnost vožnje tijekom cijele godine, dizajniran da odgovara obliku vozila, vodootporan, modularan i lako se pakira, presvučen je TPU-om i ima inovativni sustav protiv vijorenja.

Modul za upravljanje grijaćim dodacima: kako bi se osigurala maksimalna udobnost u svim uvjetima, dostupan je i komplet grijaćih dodataka. Grijaćim umetkom navlake za noge Comfort+ i grijanim ručicama može se upravljati i podešavati ih na tri razine temperature izravno s instrument ploče vozila, pomoću intuitivnih piktograma.

Ponuda dodatne opreme zaokružena je elektroničkim protuprovalnim sustavom, multimedijskom platformom Piaggio MIA, sportskim osloncima za noge s aluminijskim umetcima (serijska oprema na verziji Sport) i navlakom za vozilo za vanjsku upotrebu.

Nova linija kaciga dostupna uz Piaggio MP3 nudi vrhunski dizajn, sigurnost, udobnost i maksimalnu zaštitu.

Piaggio Demi Jet Mirror kacige izrađene su od ABS materijala sa završnom obradom od umjetne kože ušivene na školjku. Inovativna, prozračna unutrašnjost od 3D tkanine može se ukloniti i prati, dok prozirni vizir s premazom protiv ogrebotina i mikrometrijski sustav pričvršćivanja s aluminijskim kopčama jamče maksimalnu udobnost u vožnji. Dostupne su u tri različite boje te imaju certifikat ECE 22.06.

image
Piaggio

Jednostavne za navlačenje, udobne i lagane, ljetne rukavice iz Piaggio ponude pružaju iznimnu osjetljivost pri korištenju kontrola na upravljaču i vrhunsku udobnost pri vožnji Piaggio MP3. Sigurnost je zajamčena zahvaljujući materijalu koji je rastezljiv i otporan na trošenje, velikim ojačanim područjima na dlanu i mekim gumenim štitnicima za zglobove koji su gotovo nevidljivi tijekom upotrebe. Rukavice imaju EN 13459 certifikat.

Piaggio Parka je tehnička jakna za gradsku vožnju visokokvalitetnog dizajna i tkanine. 200 g/m2 poliamidna tkanina, 3 sloja, sa 100% vodootpornom H2Out laminiranom membranom. Lagane, tanke zaštitne zakrpe na laktovima i ramenima osiguravaju čvrsto i udobno pristajanje. Uklonjiva unutarnja podstava Blu Navy, podesiva i uklonjiva kapuljača. EN 17092 certifikat.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. studeni 2024 16:32