Geely Auto Group predstavio je svoju najnoviju generaciju litij-željezo-fosfatnih (LFP) baterija (komercijalnog imena Short Blade) koje su sami razvili i koje nude najbolji vijek trajanja baterije u klasi, brzinu punjenja – i vrhunsku sigurnost. Nova baterija za električna vozila postat će novo mjerilo zahvaljujući najvišoj sigurnosti u industriji, kompaktnoj veličini, većoj gustoći energije, boljoj iskoristivosti volumena i povećanoj fleksibilnosti u prilagođavanju različitim dimenzijama vozila.
Novi standardi sigurnosti
Nova tehnologija baterija koristi dijafragmu visoke čvrstoće, visoke toplinske stabilnosti, visoke otpornosti na toplinu, s vrlo stabilnim separatorom uparenim sa sigurnim elektrodama, što rezultira većom gustoćom energije i sigurnošću. Osim toga, Geely Auto je primijenio svoju vlastitu tehnologiju self-fusing na površine elektroda za blokiranje kratkih spojeva u slučaju nezgoda. Ako se baterijska ćelija probuši tijekom ekstremnog udara, sloj aluminijske folije stopit će se s dijafragmom baterije kako bi se stvorio izolacijski sloj, sprječavajući kratke spojeve i ispuštanje topline.
Do danas, standardni automobilski test za sigurnosne performanse EV baterije je test probijanja jednom iglom, međutim Geely Auto je testirao novu tehnologiju baterije s osam simultanih igala za probijanje, koje značajno povećavaju količinu štete zadobivene u ekstremnim situacijama sudara. Tijekom testiranja, baterija je istovremeno probušena s osam čeličnih igala, svaka promjera 5 mm i ostavljena da stoji 1 sat bez ikakve štete.
Uz to, nova tehnologija baterija EV podvrgnuta je testu probijanja metkom iz pješačke puške kalibra 5,8 mm (5,8×42 mm), bez toplinskog paljenja.
Ekstremni testovi izdržljivosti kao standard
Osim što je prošao test probijanja s 8 igala, Geely je također kao prvi u industriji podvrgao novu tehnologiju baterija kroz serijski test ‘Šest ekstrema‘ koji uključuje uranjanje u morsku vodu, ekstremno hladno okruženje, visokofrekventno struganje dna pakiranja, kotrljanje tereta od 26 tona preko baterije, bočni sudar s jednim paketom i gorenje na vatri s patentiranim rešetkastim dizajnom baterije, šupljinom koja apsorbira energiju, troslojnom „sendvič“ donjom zaštitnom pločom, integracijom CTB-a, sustavom termičke kontrole i ostalom višestrukom sigurnosnom zaštitom, a baterija je uspješno prošla svih šest testova.
Geely je testirao novu tehnologiju baterije za električna vozila u uvjetima koji su eksponencijalno viši od industrijskog standarda. Rezultati su pokazali da nova tehnologija baterija za električna vozila nije u svim slučajevima doživjela toplinski bijeg, dim, paljenje ili izgaranje. Osim toga, vrijednosti izolacijskog otpora elektroda baterije i zabrtvljenog stanja ćelija ostali su normalni. Rezultati govore sami za sebe pokazujući da nova EV ostaje sigurna i pouzdana u najekstremnijim uvjetima.
Milijun kilometara sigurne vožnje
Korištenje materijala elektroda s više elemenata, u kombinaciji s manjom veličinom baterije i niskim unutarnjim otporom, dalo je novoj tehnologiji manju brzinu unutarnje kemijske reakcije, značajno produžujući životni vijek baterije. Prema Geelyjevim testovima, radni vijek nove baterije može doseći 3500 ciklusa, što je ekvivalentno punjenju i vožnji od 1 milijun kilometara s minimalnim utjecajem na doseg baterije. Na temelju prosječne obiteljske vožnje od 20.000 kilometara godišnje, nova tehnologija baterija za električna vozila može biti u upotrebi do 50 godina, značajno produžujući vijek trajanja baterije, poboljšavajući preostalu vrijednost rabljenih električnih vozila i smanjujući emisije ugljika više od 80.000 tona godišnje.
Iznimno brzo punjenje i stabilne performanse pri niskim temperaturama
Nova tehnologija baterija učinkovito je riješila problem visokog unutarnjeg otpora koji se nalazi u postojećim baterijama na tržištu. Geelyjeva najnovija baterija također koristi dugačke, tanke ugljikove nanocijevi za stvaranje "autoceste" za prijenos iona kao i aditive za poboljšanje propusnosti filma koji olakšavaju litijevim ionima putovanje između elektroda, čime se uvelike poboljšavaju performanse brzog punjenja. Podaci o ispitivanju pokazuju da kod postojećih baterija s istim kapacitetom, punjenje od 10-80% kapaciteta baterije prosječno traje 26 minuta, s prosječnom brzinom punjenja od 1,61C, dok je kod novih prosječno vrijeme bilo 17 minuta i 4 sekunde uz prosječnu brzinu punjenja od 2,45C. Osim toga, u ekstremno hladnim okruženjima, nova tehnologija EV baterija ima duži domet vožnje od postojećih baterija. Na temperaturi od -30 ℃, stopa zadržavanja kapaciteta postojećih baterija u prosjeku je pala na 78,96%, dok je nova baterija zadržala 90,54% svog kapaciteta
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....