StoryEditorOCM
Auto-motoponižavajuće

Brazilske vlasti zatvorilo gradilište kineskog proizvođača električnih automobila, radnicima uskratili plaće i putovnice

Piše Hina
24. prosinca 2024. - 15:30

Brazilske vlasti zaustavile su gradnju tvornice kineskog proizvođača električnih vozila BYD-a, navodeći da radnici žive u uvjetima koji se mogu usporediti s ropstvom.

Više od 160 radnika na gradilištu u brazilskoj sjeveroistočnoj državi Bahia pronađeno je kako živi i radi u uvjetima sličnima ropskim, priopćio je Ured javnog tužitelja za rad. Navodno su stavljeni u ponižavajuće okruženje, a građevinska im je kompanija uskratila putovnice i plaće.

BYD je objavio da je prekinuo veze s podizvođačem gradnje i da ostaje predan "punoj usklađenosti s brazilskim zakonima".

Tvornica je do ožujka 2025. trebala početi raditi i bila bi prva BYD-ova tvornica za električna vozila izvan Azije. 

Radnici, koje je angažirao Jinjiang Construction Brazil, živjeli su u četiri objekta u gradu Camaçari. U jednom takvom objektu radnici su natjerani da spavaju na krevetima bez madraca, tvrde tužitelji. Svaku kupaonicu koristilo je oko 30 radnika, pa su morali ustajati izuzetno rano kako bi bili spremni za posao, objavio je BBC.

- Uvjeti zatečeni u smještaju otkrivaju alarmantnu sliku nesigurnosti i degradacije - rekao je MPT.

- Uvjeti slični ropstvu -  kako ih definira brazilski zakon, uključuju dužničko ropstvo i rad kojim se krši ljudsko dostojanstvo.

MPT je dodao da je zatečeno stanje pokazalo da se radi o "prisilnom radu", budući da je mnogim radnicima zadržavana plaća i da su sučeljeni s pretjeranim troškovima u slučaju raskida ugovora.

image
AFP

BYD je kasnije objavio da su pogođeni radnici premješteni u hotele. Dodao je da su proveli "detaljni pregled" radnih i životnih uvjeta za zaposlenike podizvođača i u "nekoliko navrata" od građevinske kompanije tražili da poboljša uvjete.

BYD, skraćeno od Izgradite svoje snove (Build Your Dreams), jedan je od najvećih svjetskih proizvođača električnih vozila. Kineska kompanija je u posljednja tri mjeseca 2023. prodala više električnih vozila od Tesle, a dvije su se kompanije natjecale za prvu poziciju u sektoru.

Kompanija širi svoje uporište u Brazilu koji je njeno najveće inozemno tržište. Tvornicu u São Paulu otvorila je 2015. godine, proizvodeći šasije za električne autobuse, a lani je najavila ulaganje od tri milijarde reala (484,2 milijuna dolara) za izgradnju tvornice za proizvodnju električnih vozila u Brazilu.

Prodaja električnih vozila u Kini potaknuta je državnim subvencijama kako bi se motivirali potrošači da automobile na benzinski pogon zamijene električnim vozilima ili hibridima. No, druge zemlje sve se više protive onome što smatraju nepravednom potporom kineske vlade domaćim proizvođačima.

Glavna tržišta poput SAD-a i EU-a uvela su carine na električna vozila iz Kine, a očekuju se još i dodatne carine tijekom administracije američkog predsjednika Donalda Trumpa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. prosinac 2024 16:38